De eerste dagen

10 januari 2019 - Senegambia, Gambia

Dag allemaal,

We zijn afgelopen dinsdag veilig aangekomen in het zonnige Gambia. Bij aankomst op vliegveld stond daar Pamodou, onze vertrouwde taxi chauffeur, ons op te wachten. Hij had zojuist ook alle spullen opgehaald die wij naar Gambia hadden laten verschepen, wat een timing! Alle dozen waren netjes bovenop de auto gestapeld. In de avond hebben we heerlijk een hapje gegeten met Henk en Herbert. Nadien zijn we vroeg naar bed gegaan, zo’n reisdag is toch behoorlijk vermoeiend..

Vandaag zijn we voor de tweede keer in Latriya geweest. In dit dorpje zit de healthpost van de stichting  “handen ineen voor Gambia“ gevestigd en hier willen wij de thuiszorg gaan opzetten. We hebben vandaag met de verpleegkundigen gesproken en ideeën uitgewisseld. Het was een goede start, de verpleegkundigen waren razend enthousiast en weten zeker dat dit moet gaan lukken. Genoeg mensen die zorg nodig hebben, maar niet naar de medische post kunnen komen!

We zijn direct naar de eerste patiënt gegaan. Een wat oudere dame, slecht ter been en met een hoge onbehandelde bloeddruk. Zij kwam altijd trouw naar de medische post om de medicatie op te halen en de metingen te doen. Nu is de gezondheid van deze vrouw te slecht en kan ze niet meer komen en dan heb je eigenlijk gewoon pech. Iets wat wij ons echt niet kunnen voorstellen.. wat hebben wij een rijkdom in ons land.

De patient had een big smile toen ze hoorde over onze plannen en dat ze thuis geholpen kan worden! Honderdmaal heeft ze ons bedankt en voor ons gebeden, wauw hier doe je het toch voor!

Morgen zullen we weer huisbezoeken afleggen en we houden jullie op de hoogte van de ontwikkelingen!

Liefs Shanna en Babs

1. Els & tonnie:
    Mooi verhaal
  2. Margriet:
    10 januari 2019
    Top dames dat zijn jullie wat een belevenis en als moeder van zo'n dochter die dat doet voel ik me ook erg trots
  3. José Heijmen:
    Geweldig Shanna en Babs. Top jullie inzet om een Thuiszorg te realiseren
  4. Anny ten Vaarwerk:
    10 januari 2019
    Lieverd jullie doen daar zoveel goed werk de mensen daar zullen jullie ook ewig dankbaar zijn dikke knuffel liefs Anny
  5. Ben en Marian:
    10 januari 2019
    Fijn dat jullie zo'n goede start konden maken, Kanjers zijn jullie. Op dag 2 al mensen kunnen helpen!! En inderdaad. Hier in Nederland weten we niet meer hoe rijk we zijn met al onze voorzieningen. Succes.
  6. Nolda Timmer:
    10 januari 2019
    Wat mooi dat jullie dit doen. Geweldig!
  7. Marian:
    Top dames 👍
  8. Daniela:
    Super tof dames
  9. Bianca Berentsen:
    Hallo meiden,
    Wat fijn om te lezen dat jullie ideeën voor het opzetten van de thuiszorg al zo enthousiast worden ontvangen en wat heerlijk om zoveel dankbaarheid van de patiënten te ervaren. Heel veel succes en ik ben benieuwd naar jullie volgende reisverslag.
  10. Trees:
    11 januari 2019
    Gezondheid is een goed dus zooo supergoed dat jullie dit aanbieden. Mogen jullie nu al trots op zijn, geen woorden maar daden. 💪 Succes dames. 🍀
  11. Jacqueline Schutten:
    11 januari 2019
    Respect dat jullie dit allemaal doen xxx
  12. Lia Peters:
    11 januari 2019
    Wat een mooie start van jullie project!! Jullie mogen nu al trots zijn. Een ervaring voor je hele leven. Succes !!