5 maanden verder

23 juni 2019 - Tolkamer, Nederland

Hai lieve lezers,

Allereerst onze excuus voor het feit dat we even niet van ons hebben laten horen. We hebben wel fantastisch nieuws wat we graag met jullie willen delen. Nu bijna 5 maanden verder en de thuiszorg in Gambia loopt nog steeds goed en is alleen maar groeiende. Op dit moment zitten we rond de 11 patiënten. Wekelijks hebben we contact met de verpleegkundigen uit Gambia.

Met de man die een lange tijd op de grond heeft door moeten brengen ten gevolge van een CVA gaat het goed! De kans op nog een CVA is aanzienlijk afgenomen. Zijn bloeddruk is dankzij de medicatie goed op peil. Daarnaast hebben we het in een van onze eerdere blogs gehad over een vrouw met enorme wonden op haar been. Bij haar is diabetes geconstateerd, waarvoor zij nu medicatie krijgt. De wonden op haar benen zijn allemaal genezen, mede dankzij het geweldige wond materiaal uit Nederland. Dit is maar een kleine greep uit alle mooie dingen die er de afgelopen maanden gebeurd zijn.

We zijn weer druk bezig met het verzamelen van materiaal om te laten verschepen naar Gambia. Zo langzamerhand raakt het materiaal daar op. De hoogste prioriteit ligt bij wondverbandmiddelen, zoals gaasjes, wondbedekkers, pleisters etc. Heb jij nog iets van materiaal thuis of werk je in de zorg waar dit regelmatig weggedaan moet worden in verband met houdbaarheidsdatum? Laat ons dit dan weten, wij komen dit graag ophalen!

Liefs,

Shanna en Babs