Nog 1 dagje voordat we vertrekken!

7 januari 2019 - Tolkamer, Nederland

Lieve lezers,

De afgelopen tijd hebben we de maanden en weken afgeteld, maar dan ineens is het zover. Koffers pakken, afscheid nemen van de mensen die je liefhebt en op naar het grote avontuur! Morgenvroeg om 7:00 zullen wij vetrekken naar het zonnige, mooie en vriendelijke Gambia, oftewel de smiling coast!
In drie weken tijd willen wij in het dorp Latriya de thuiszorg gaan opzetten.

Hier is veel voorbereiding en plezier aan vooraf gegaan. We zijn begonnen met het schrijven van een plan van aanpak; wat is ons doel en missie, wat hebben we hiervoor nodig en hoe gaan we dit alles in 3 weken tijd doen? Nadat dit plan geschreven was, zijn we begonnen met het verzamelen van medische materialen. Vanuit het hele land hebben we materiaal gekregen, zoals wondverbandmiddelen, katheters en incontinentiemateriaal. De postbode zal wel gedacht hebben, alweer een pakket.. De gehele zolder stond vol met materiaal, het werd dus tijd dat dit verscheept ging worden! Het materiaal is inmiddels aangekomen en we zijn aan het wachten totdat het vrijgegeven wordt, hopelijk gaat dit niet te lang duren..

Buurtzorg Nederland financiert deels het project, maar daarnaast hebben wij ook geld ingezameld. We hebben op een rommelmarkt gestaan en daarnaast hebben we veel geld opgehaald via https://www.doneeractie.nl/thuiszorg-in-gambia/-29734
Dit geld zal onder andere gebruikt worden voor het verschepen van materiaal, het loon van de verpleegkundige en eventueel materiaal wat we in Gambia zullen moeten gaan aanschaffen.

Wij willen iedereen bedanken die zijn of haar steentje, op welke wijze dan ook, heeft bijgedragen.

Middels deze weg, zullen we jullie op de hoogte houden van ons project.

Liefs,
Shanna en Babs

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Anka:
    7 januari 2019
    Heel veel succes in Gambia Babs en Shanna!
  2. Jolanda:
    7 januari 2019
    Heel veel succes in Gambia. En ook lekker van genieten hoor.
  3. Dinie Witjes:
    7 januari 2019
    Ik wens jullie alle goeds in het opzetten van de thuiszorg daar.
    Hoop dat alles voorspoedig mag gaan en wens jullie een mooie tijd en een hele goede reis.
  4. Femke:
    7 januari 2019
    Wat spannend! Heel veel succes en plezier! Wij wensen jullie een fijne reis.... en nemen jullie wat zon mee terug over 3 weken ;)
    Groetjes,
    Vincent, Femke,
    Siènna en Ivy
  5. Bianca Berentsen:
    7 januari 2019
    Nou meiden eindelijk is het dan zover! Ik wens jullie super veel succes en plezier en hoop dat jullie missie slaagt
  6. Margriet:
    7 januari 2019
    Nou meiden nu gaat het eindelijk gebeuren ,mag hopen dat het op rolletjes gaat lopen heel veel succes daar.Ben een super trotse moeder dus meiden ik zeg heel veel plezier en succes daar
  7. Lotje:
    7 januari 2019
    Succes gewenst. Met een plan van aanpak moet het lukken. Geniet van de kleine dingen die jullie bereiken.
  8. Margreet:
    7 januari 2019
    Heel veel succes, we horen de beslist mooie verhalen als je weer thuis bent !
  9. Carla en Rien. Uden:
    7 januari 2019
    Veel succes! Het gaat jullie lukken, toi toi👍
  10. Trees:
    7 januari 2019
    Heel veel succes,🍀 plezier, gezelligheid, 😉zon, zweet, zand, en alles wat er bij dit geweldige land en project hoort. Het gaat jullie lukken💪, daar geloof ik absoluut in. Groetjes daar 😘